Učiliště a žáci s odlišným mateřským jazykem
Jaká je situace? …
Zobrazit víceNPI ČR připravilo Krabičku první záchrany pro učitele - první dny a týdny se žákem bez znalosti češtiny ve třídě. Jedná se o praktickou příručku pro pedagogy základních škol, …
Zobrazit víceAby byli vícejazyční žáci na střední škole úspěšní, potřebují podporu nás - jejich učitelů a školy, ale i rodiny a blízkého okolí. …
Zobrazit víceObdobí přechodu na střední školu, tedy kolem 15. roku věku, je samo o sobě velice náročné. Mladí lidé si teprve hledají a formují vlastní identitu, a zároveň se snaží začlenit …
Zobrazit vícePřechod na střední školu je pro každého žáka náročný: mění se místo a prostředí, kolektiv, učitelé, přístup ke studiu, přibývá praktická výuka. Kromě toho v této době …
Zobrazit víceStává se, že vícejazyčné dítě přichází v průběhu prvního či druhého stupně ZŠ a přidává se tak do již utvořeného kolektivu třídy. Každé dítě, které z jakéhokoli důvodu …
Zobrazit vícePřinášíme příklad dobré praxe v oblasti adaptace nově příchozích (nejen) vícejazyčných žáků. Sdílí ho PhDr. Jana Chocholáčová, vedoucí školního poradenského pracoviště a …
Zobrazit víceMnoho dětí, které přicházejí do nové země, zažívá pocit „vykořenění“. Opustily svůj jazyk, kulturu a kamarády, často i blízké příbuzné. Ocitají se v neznámém prostředí, …
Zobrazit víceMasarykova základní škola v Plzni ve spolupráci s METOU, o.p.s. vydali v roce 2020 Metodickou příručku pro práci adaptačního koordinátora základní školy. Příručka je vhodná pro …
Zobrazit víceVe čtvrtek 22. října 2020 proběhlo živé vysílání mezinárodní konference „Dlouhodobá jazyková podpora žáků s OMJ jako prevence školní neúspěšnosti“, kterou organizovala …
Zobrazit více