Obsahový cíl:
– Žák se zorientuje v důležitých událostech 1. poloviny 20. století v českých zemích.
– Žák zanese historické události na časovou osu.
– Žák se blíže seznámí s charakteristickými rysy hospodářské krize a období prosperity v českých zemích.
Jazykový cíl:
– Žák pracuje s krátkými texty a vyhledává klíčové informace.
– Žák si rozšíří slovní zásobu a jazykové struktury k dějepisnému tématu.
– Žák tvoří otázky a odpovídá na ně.
– Žák pracuje se synonymy.
Slovní zásoba:
moc, válka, dohoda, nezaměstnanost, demonstrace, stávka, dluh, továrna, exekuce, pohraničí, pouliční osvětlení, rozhlasový přijímač, gramofon, gramofonová deska, vysavač, okupované, prohlásit, vzdát de, bojovat, zabrat, vyhrát, kapitulovat, utrácet, vyrábět, rozvíjet se, zlatá léta, hospodářská krize, 1. a 2. světová válka
Jazykové struktury:
… začala…, … trvala…, … skončila…, … vznikla…, … bojovali proti sobě…, … vyhrály…, … byla vytvořena…, … vyhlásil…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.