V příručce nazvané 10krát s MKV – Metodické listy pro výuku multikulturní výchovy dle osobnostního přístupu přináší program Varianty čtenářům z řad pedagogů a širší odborné veřejnosti deset nových inspirativních námětů (aktivit) pro výuku multikulturní výchovy na základních a středních školách s akcentem na osobnostní přístup.
V pedagogické praxi to znamená důraz na reálné zkušenosti a příběhy lidí žijících v multikulturní realitě a práci s tím, jakým způsobem různé kulturní vlivy působí na každého člověka a spoluvytváří jeho identitu. Namísto popisu a vymezování jednotlivých sociokulturních skupin začíná tento přístup přemýšlením o příčinách a hranicích odlišností každého z nás, tedy především reflexí. Jednotlivé aktivity se věnují různým tématům, pracují s různými materiály, jsou určeny různým věkovým skupinám žáků a využívají různých nástrojů a metod aktivního učení. Všemi se prolíná cílená práce s odlišnostmi, stereotypizací a předsudky i uvědomění si toho, jak a kde se utvářejí. Publikace je ryze praktickým návodem pro všechny, kteří hledají inspiraci a nebojí se vyzkoušet něco nového.
Tyto metodické listy však úzce navazují na předchozí publikace Než začneme s multikulturní výchovou – od skupinových
konceptů k osobnostnímu přístupu a Dvakrát měř, jednou řež – od multikulturní výchovy k vhledu. Doporučujeme se s nimi podrobně
seznámit předtím, než začnete s aktivitami pracovat. Obsahují totiž teoretická východiska i praktické návody jak postupovat při výuce
multikulturní výchovy podle tzv. osobnostního (transkulturního) přístupu.