Téma platformy: Hodnocení vícejazyčných žáků ZŠ – legislativa, zkušenosti, úskalí
datum: 3. 6. 2024
místo: Online - platforma ZOOM
cena: zdarma
Online sdílecí setkání především pro učitele základních škol, kteří pracují s vícejazyčnými dětmi. Hodnocení dítěte, které neovládá češtinu na potřebné úrovni, je často velkou výzvou. Cílem našeho setkání bylo poskytnutí odpovědí na nejčastější otázky související s hodnocením vícejazyčných dětí, získání pevné legislativní půdy pod nohama, sdílení příkladů dobré praxe. O své konkrétní zkušenosti se s námi podělily učitelky jihočeských základních škol s mnohaletou praxí v oblasti práce s vícejazyčnými dětmi.
Věnovali jsme se následujícím tématům:
- jak stávající legislativa upravuje oblast hodnocení vícejazyčných dětí;
- doporučení, jak přistupovat k hodnocení vícejazyčných dětí;
- jak a kdy získat dostatek podkladů pro hodnocení, když dítě „nemluví česky“, „nic neumí“ a „není možné se s ním domluvit“;
- jak předcházet pocitu nespravedlnosti vůči ostatním spolužákům a spolužačkám, když se při hodnocení zohledňuje nedostatečná znalost češtiny dětí;
- jak vícejazyčné děti hodnotí učitelé na jiných školách.
Hosté platformy:
Mgr. Šárka Brožíková – učitelka 1. st. ZŠ a MŠ Orlík nad Vltavou
Mgr. Martina Pobříslová – učitelka češtiny a češtiny jako druhého jazyka ZŠ J. K. Tyla, Písek
Mgr. Michala Hamplová, Ph.D., odborná pracovnice METY pro ZŠ
Nadace České spořitelny podporuje projekt organizace META – Podpora vzdělávání nově příchozích vícejazyčných dětí a žáků.
Stáhněte si report pro více informací z platformy.
META REGIONY Jihočeský kraj - report