Kazuistika – Pořád se pere
Tenge je v Česku deset měsíců. Chodí do třetí třídy v malé škole nedaleko Prahy. Přestože je hodně komunikativní a velmi bystrý, jazyk se neučí tak rychle, jak by sám chtěl a …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Tenge je v Česku deset měsíců. Chodí do třetí třídy v malé škole nedaleko Prahy. Přestože je hodně komunikativní a velmi bystrý, jazyk se neučí tak rychle, jak by sám chtěl a …
Zobrazit víceTuman žije s rodiči již 5 let v Česku. Pochází z Mongolska. Bydlí v malé vesnici a do školy dojíždí dvacet kilometrů autobusem. Je mu 15 let a chodí do osmé třídy. Spolužáci ho …
Zobrazit víceObrázkové kartičky, které slouží jako komunikační nástroj při práci s dětmi se sníženou komunikační schopností (děti s autismem, s vývojovou dysfázií, ale i pro malé děti, …
Zobrazit víceLéo je z Kamerunu. Jeho otec žije v České republice již šest let a dlouho se snažil, aby za ním mohl přijet i zbytek rodiny. Nakonec se to podařilo a Léo společně s matkou a sestrou …
Zobrazit vícePro vícejazyčnost najdeme v odborné literatuře a laickém diskurzu také označení bilingvismus, multilingvismus, plurilingvismus, dvojjazyčnost apod. Na velmi obecné úrovni všechny tyto …
Zobrazit víceIndividuální vzdělávací plán (IVP) je podpůrným opatřením sám o sobě a zároveň nastavuje další podpůrná opatření, popisuje jejich vzájemné doplňování. IVP se zpracovává pro …
Zobrazit víceŽáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) mohou být kvůli nedostatečné znalosti či neznalosti vyučovacího jazyka považováni za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) …
Zobrazit víceObdobí přechodu na střední školu, tedy kolem 15. roku věku, je samo o sobě velice náročné. Tito mladí lidé si teprve hledají a formují vlastní identitu, a zároveň se snaží začlenit …
Zobrazit vícePřechod na střední školu je pro každého žáka náročný: mění se místo a prostředí, kolektiv, učitelé, přístup ke studiu, přibývá praktická výuka. Kromě toho v této době …
Zobrazit víceCílem je, aby se žák s OMJ učil zároveň s ostatními a aby tato výuka byla přínosná pro něj, pro třídu i pro učitele. Všechno, co zde naleznete, vychází ze společné práce a …
Zobrazit více