Individuální jazyková podpora v MŠ
Realizace individuální jazykové podpory závisí na personálních podmínkách a jejich harmonizaci v rámci MŠ, ale také na počtu vícejazyčných dětí ve třídě a v MŠ. Výhodou …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Realizace individuální jazykové podpory závisí na personálních podmínkách a jejich harmonizaci v rámci MŠ, ale také na počtu vícejazyčných dětí ve třídě a v MŠ. Výhodou …
Zobrazit víceČasto podlehneme dojmu, že kdybychom ovládali jejich mateřský jazyk, mohli bychom vícejazyčné žáky učit rychleji a efektivněji, ale to není tak docela pravda hned z několika důvodů: …
Zobrazit víceV rámci výuky žáků s OMJ je stejně jako u rodilých mluvčích naším velkým cílem psaní určitých textů - ať už to jsou krátké otevřené odpovědi na otázky, referáty, seminární …
Zobrazit víceČtení a psaní jsou spojené nádoby a mnohé principy fungují velmi podobně. Chceme-li žáky vést ke skutečnému osvojení dovednosti čtení s porozuměním, nestačí říct: “Přečtěte …
Zobrazit víceaneb Proč vyučující ČDJ nemůže být Ferda Mravenec, práce všeho druhu …
Zobrazit víceKaždý jazyk je jiný, ale některé jazyky jsou si bližší, tj. mají ve své struktuře shodné rysy. Při výuce češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) musíme zohlednit podobnost, resp. …
Zobrazit víceAby se žák s OMJ cítil ve své třídě vítaný a přijímaný, je důležité, aby věděl, že může bez problémů komunikovat jak se svými spolužáky, tak se svými učiteli. K tomuto cíli …
Zobrazit víceJak efektivně pracovat s dětmi s narušenou komunikační schopností? …
Zobrazit víceJako rodilí mluvčí si mnohdy neuvědomujeme, jaké překvapení může našim žákům přinést existence hovorové češtiny, jakožto jedné ze složek spisovného jazyka, příp. dalších …
Zobrazit více