Kartičky na rozvíjení otázek

Sada osmi kartiček se základními otázkami na jedné straně a s možnostmi, jak uvedené téma dále rozvíjet, na straně druhé. Kartičky jsou vyzkoušeny na žácích prvního a druhého ročníku SŠ, ale většina otázek je univerzální jak pro starší, tak pro mladší žáky. Soubor PDF je automaticky nastaven, aby se při oboustranném tisku správně spároval rub a líc kartičky (nutno před tiskem vybrat možnost Vazba krátkého okraje).

CÍL:

  • Umožnit žákům, aby se mezi sebou lépe poznali.
  • Poskytnout jim dostatečnou jazykovou oporu.
  • Ukázat jim konkrétní příklady, jak se ptát otevřenými otázkami.

TIPY:

  • Žáci si mohou s kartičkami zahrát chodičku a vzájemně si je pak vyměnit, aby se neptali stále dokola na to stejné.
  • Pokud nemáme na chodičku dostatek času, hrajeme otevřenou variantu.
  • Žáci mohou sbírat body za každou další vymyšlenou otázku na dané téma, kterou nenajdou na druhé straně.
  • Žáci si mohou vytvořit více podobných kartiček, ať už kreslených vlastnoručně či s využitím některého grafického programu (pro ty naše jsme využili Canvu).
  • Po aktivitě zapojíme reflexi a diskutujeme se žáky o tom, co pro ně bylo na rozvíjení otázek jednoduché/složité a proč si myslí, že jsme tuto aktivitu použili. V naší skupině žáci správně odhadli, že slouží k tomu „abychom mluvili, abychom se poznali, abychom zapojili mozek.“