Obsahový cíl:
– Žák pojmenuje zástupce listnatých stromů.
– Žák rozpozná listnaté stromy podle listu a plodu.
– Žák popíše proměnu listnatého stromu v průběhu roku.
Jazykový cíl:
– Žák používá slovní zásobu označující listnaté stromy v patřičných tvarech.
– Žák používá slovní zásobu popisující jednotlivá roční období, užívá náležité tvary.
– Žák pracuje s klíčovým vizuálem, s obrázky.
Slovní zásoba:
Kořen, kmen, větev, koruna, listy, živiny, květ, plod, semena, ovoce, jaro / na jaře, léto / v létě, podzim / na podzim, zima / v zimě, třešeň, žalud, kaštan, meruňka, lískový ořech, vlašský ořech, hruška, jablko, bukvice, švestka, jabloň, dub, hrušeň, meruňka, líska, buk, třešeň, ořešák, jírovec, švestka / slivoň
Jazykové struktury:
Listnatý strom má…, Na jaře…, V létě…, Na podzim…, V zimě…, To je… (list, plod, strom, …)
Materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Autorky: A. Jonášová, A. Khodlová