Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– Žák vysvětlí pojem nahosemenná rostlina
– podle popisu a obrázků rozdělí nahosemenné rostliny na cykasy, jinany a jehličnany
– na základě práce s textem popíše jednotlivé kategorie nahosemenných rostlin
– s oporou o text vyhledá informace o jehličnanech
– podle obrázků pozná jednotlivé jehličnany a popíše rozdíly mezi nimi
– třídí rostliny do kategorií
Jazykový cíl:
– na základě čtení odpovídá na otázky k porozumění
– formuluje vlastními slovy informace z textu
– k názorným obrázkům tvoří věty a používá při tom vhodnou terminologii
– vyhledává informace v jiných zdrojích a formuluje odpovědi na otázky v tabulce
– tvoří celé věty o rostlinách
– používá odborný jazyk
Slovní zásoba:
Semenné / nahosemenné rostliny, semeno, plod, květ, šištice, jehličnatý a listnatý strom, strom, keř, šiška, cykasy, jinany, jehličnany, vějíř, jehlice, tropy, tis, jalovec, smrk, borovice, tis, modřín; léčebné a kosmetické přípravky; dřeviny; jehlicovité listy; vánoční stromky, park; vůně; dřevo; papír; nábytek
Jazykové prostředky:
nahosemenné rostliny ne/mají… – ne/tvoří…; rostliny se rozdělují/dělí na…; dřevnatí; mohou zdužnatět; se vyskytují jako…; patří mezi…; využívají se jako…/při přípravě…; ne/opadávají; hlavním znakem jsou..; se používají
Další užitečné materiály k tématu na webových stránkách RVP:
<http://dum.rvp.cz/materialy/jehlicnate-stromy.html>
<http://dum.rvp.cz/materialy/stromy-listnate-a-jehlicnate.html>
<http://dum.rvp.cz/materialy/listnate-a-jehlicnate-stromy.html>