Opylení, oplození

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.

Obsahový cíl:
– Žák rozumí základním pojmům z tématu;
– podle obrázku a popisu dokáže popsat proces rozmnožování rostlin;
– zná význam plodů;
– umí rozlišit samosprašné a cizosprašné rostliny;
– pomocí pojmů dokáže popsat obrázek rozmnožovacích orgánů rostlin i způsob přenosu pylu;
– podle obrázku rozpozná základní plody;
– seřadí děje od opylení po vznik plodů podle obrázků.

Jazykový cíl:
– Žák rozumí základním pojmům k tématu, používá je;
– vytváří věty o významu plodů;
– vyhledává slovíčka ve slovníčku rodného jazyka, zapisuje si je;
– doplňuje a spojuje s obrázky názvy pojmů;
– určuje pořadí vět.

Slovní zásoba:
Rostlina, včela, vítr, květ, semeno, ovoce, ovocný strom, pestík, tyčinka, prašník, nitka, semeník, čnělka, blizna, opylení, oplození, pyl, pylová zrna, samčí/samičí pohlavní orgán/buňka, samosprašnost, cizosprašnost, plod, potrava, ořech, jablko, borůvka, jahoda, třešeň, hruška

Jazykové prostředky:
Je potrava…; chrání…; vyživuje…; může být uložen…; vzniká…; klíčí; stane se…; dostává se…; rostlina má…; opyluje; potřebuje…