Obsahový cíl:
– Žák porozumí fyzikální veličině síla, je schopen uvést její označení a základní a vedlejší jednotky.
– Žák je schopen síly zaznamenat graficky pomocí šipek, přičemž bere v potaz velikost, směr i působiště síly.
– Žák je schopen rozlišit mezi dvěma druhy účinků sil.
– Žák porozumí principu skládání rovnoběžných sil.
– Žák porozumí gravitační síle Země a je schopen určit její směr.
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje odbornou slovní zásobu.
– Žák vybírá ve větách slova, která jsou v souvislosti dané věty odpovídající.
– Žák na základě porozumění textu/obrázku doplňuje věty.
– Žák doplňuje do vět odborná slova a fráze.
Slovní zásoba:
Síla, působiště síly, směr síly, velikost síly, vzájemné působení těles, účinky síly, deformační účinek, pohybový účinek, skládání sil, stejný směr, opačný směr, výslednice sil, gravitační síla.
Jazykové struktury:
Závisí na…, Označujeme písmenem…, Základní / vedlejší jednotka je…, Na těleso působí…, …se rovná…, Skládá se z…, Účinky síly jsou …, Pohybuje se vlivem…, Sečteme síly … směru, Na každé těleso působí…, Vzorec pro výpočet je…
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.