Chodila jsem asistovat do třetí třídy, ve které byl i žák s OMJ, v češtině teprve začátečník. V matematice se řešily slovní úlohy, což je pro žáky s OMJ docela výzva – velmi často nerozumí dobře textu úlohy, a proto je pro ně obtížné ji zanalyzovat a vytvořit správně příklad. Ale i když úlohu zjednodušíme tak, aby v ní byla slova, kterým žák rozumí, ještě nemusíme mít vyhráno. Žák totiž hlavně musí chápat princip a postup při řešení slovních úloh!
My jsme si s tím nakonec poradili díky vizuální podpoře za pomoci klíčového vizuálu, který znázorňuje postup při počítání slovních úloh. Díky němu řešil žák s OMJ úlohy sám (včetně zápisu a odpovědi), zároveň byla tato vizuální opora užitečná i dalším žákům třídy, kteří měli do té doby problém úlohy řešit.
Průběh hodiny, včetně klíčového vizuálu, je přiložen.