Práce je věnována tématu výuky češtiny jako cizího jazyka (ČCJ)
u žáků mladšího školního věku. V teoretické části je pojednáno o specifických
vlastnostech cílové skupiny a o didaktických zásadách výuky cizím jazykům. Jsou
zde popsána specifika kognitivního vývoje jedince a s ním související sémiotické
funkce, vývoj řeči a socializace. Dále je pozornost věnována aspektům výuky ČCJ u
žáků mladšího školního věku, didaktickým zásadám, motivaci a využití didaktické
hry. Zabýváme se také stručným srovnáním českého a německého jazykového
systému s ohledem na potřeby výuky ČCJ. V následujícím oddíle je nastíněna
aktuální situace výuky ČCJ na saských základních školách – důvody vedoucí k výuce
ČCJ, zakotvení ve vzdělávacích dokumentech, přehled základních škol, na nichž je
ČCJ vyučována, seznam dostupných učebnic.
Centrem DP je praktická část v podobě pracovních listů/materiálů a
metodických komentářů, jež reflektují zkušenosti s výukou ČCJ na Lessingově
základní škole v Zittau.