Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– žák pojmenuje základní charakteristické rysy šplhavců a kukaček
– pojmenuje společné rysy šplhavců a kukaček
– rozliší rozdíly mezi šplhavci a kukačkami
– popíše specifický proces vývoje kukačky
Jazykový cíl:
– žák doplní slovní zásobu k obrázkům
– na základě textů odpoví na otázky
– s pomocí textu doplní věty o slovesa, dráze a další slova
– doplní Vennův diagram rozdílných a společných znaků šplhavců a kukaček
– vytvoří věty o rozdílných a společných znacích šplhavců a kukaček
Slovní zásoba:
šplhavci, kukačky, hmyz, silný zobák, končetina, ocas, jazyk, prst, křídlo, potrava, strom, dutina, pohyb po stromech, dlouhý, lepkavý jazyk, zpětné háčky, larvy, skvrna, chlupaté housenky, hnízdo, mláďata, hostitel, hnízdní parazit, stěhovavý pták, strakapoud, datel, žluna
Jazykové prostředky:
…se živí…, šplhají, žijí v/na…, mají…, hledají…, klepou, vytesávají, hnízdí, …jsou přizpůsobené…, prsty obrácené…, …se jmenují…, …jsou příbuzné, nestaví hnízdo, klade vejce, …se vylíhnou, vystrčí…, …jí…, nechávají se krmit, odlétá, …má…barvu