Zapojování do výuky/činnosti + dobrý pocit v kolektivu = motivace a předpoklad školní úspěšnosti.
Často si říkáme, že je to taková alchymie, a proto nabízíme přehled různých přísad a postupů, s nimiž můžeme pracovat.
Připravili jsme pro Vás publikaci ke stažení, ve které shrnujeme různé strategie, které pomáhají při zapojování dětí do činností ve škole a ve výuce. Jsou to strategie, které je také možné najít na různých místech na inkluzivniskola.cz i v dalších našich publikacích.
Specifikem těchto strategií je to, že propojují obsah a jazyk, že výuka se zaměřuje, jak na sdělování a osvojování obsahu nějakého vyučovaného předmětu, ale také na jazyk, jehož prostřednictvím je obsah sdělován.
Strategie propojující obsah a jazyk (SPOJ) jsou vhodné pro vyučující, kteří mají ve třídě děti s nedostatečnou nebo omezenou komunikační kompetencí, s omezenou slovní zásobou či jakoukoli formou jazykové bariéry. Děti, které neumí dobře česky nebo mají problémy s porozuměním a vyjadřováním.
Proč SPOJ?
Je to zkratka z počátečních písmen Strategie Propojování Obsahu a Jazyka.
Je to spojení všech žáků a žákyň dohromady.
Je to spojení různých metod a forem výuky, které vedou k rozvíjení pasivních i aktivních verbálních
schopností.
Jsou to strategie, které vedou k zapojování do činnosti.
Pracujeme v duchu alchymistického hesla „rozděl a spoj“. A pak vznikne nová kvalita.
V průvodci najdete:
jednoduché tipy ke komunikaci,
drobné kroky, které vedou k zapojení pasivních dětí,
pokročilejší výukové strategie pro pokročilejší děti,
odkazy na pracovní materiály,
tipy pro práci s běžnými učebnicemi,
praktické ukázky a návody, jak si poradit s hodnocením,
podrobnější články o různých relevantních oblastech,
přehled zdrojů, inspirace a odborné literatury k tématu.
Průvodce najdete zdarma ke stažení ZDE.