Principy práce s vícejazyčnými dětmi s SVP
Jak postupovat, když dítě, které se teprve učí češtině jako druhému jazyku (ČDJ), už má diagnostikované speciální vzdělávací potřeby (SVP), specifické poruchy učení, chování …
Zobrazit víceJak postupovat, když dítě, které se teprve učí češtině jako druhému jazyku (ČDJ), už má diagnostikované speciální vzdělávací potřeby (SVP), specifické poruchy učení, chování …
Zobrazit víceCo dělat, když mám ve třídě vícejazyčného žáka a je tu možnost, že má přidružené postižení, poruchu učení nebo trauma? …
Zobrazit vícePedagogicko-psychologická poradna (PPP) je školské poradenské zařízení, které poskytuje pedagogicko-psychologické a speciálně pedagogické poradenské služby u dětí, více je …
Zobrazit víceSpeciálně pedagogické centrum (SPC) poskytuje poradenské služby v oblasti vzdělávání dětí se zdravotním postižením a se zdravotním znevýhodněním, více je specifikováno ve …
Zobrazit víceAsistenti a asistentky pedagoga hrají klíčovou roli ve vzdělávání a podpoře nejen vícejazyčných dětí. Tato práce vyžaduje nejen psychické, ale také emocionální zapojení. Proto je …
Zobrazit víceV mateřské škole se s rodiči setkáváme téměř denně, a to jak při běžných ranních příchodech a odchodech, tak při různých rodičovských schůzkách a konzultacích. V těchto …
Zobrazit víceProč je důležité v mateřské škole podporovat vícejazyčnost? …
Zobrazit vícePokud máte v MŠ rodiče, kteří mají minimální znalost českého jazyka a zároveň s nimi nenajdete žádný jiný společný jazyk např. angličtinu nebo ruštinu, je vhodné ke komunikaci …
Zobrazit víceVícejazyčné děti mají stejně jako všechny děti, které dochází do MŠ, právo na podporu a přístup ke službám školských poradenských zařízení (§ 16 Školského zákona 561/2004 …
Zobrazit vícePři poskytování jazykové podpory v MŠ se neobejdeme bez pomůcek, obrazového materiálu, reálných předmětů či her. Právě vhodné pomůcky nám mohou přinést více hravosti do jazykové …
Zobrazit více