Čeština a jiné jazyky
Každý jazyk je jiný, ale některé jazyky jsou si bližší, tj. mají ve své struktuře shodné rysy. Při výuce češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) musíme zohlednit podobnost, resp. …
Zobrazit víceKaždý jazyk je jiný, ale některé jazyky jsou si bližší, tj. mají ve své struktuře shodné rysy. Při výuce češtiny jako druhého jazyka (ČDJ) musíme zohlednit podobnost, resp. …
Zobrazit víceJazyková příprava v určených školách (dle § 20 ŠZ) …
Zobrazit víceZkušenost jako zdroj inspirace pro práci s diverzitou …
Zobrazit víceJiž v úvodu k problematice multikulturní výchovy jsme si pro zjednodušení definovali dva základní přístupy k MKV, ze kterých můžeme při práci s odlišností vycházet. Prvním je …
Zobrazit víceV této části vám nabízíme některé metody, které lze zvolit při začleňování multikulturní výchovy do výuky. Tyto metody vám nejen pomohou při implementaci multikulturní výchovy do …
Zobrazit víceV případě, že chce pedagog zařadit něco z MKV do hodiny, začne se zcela logicky pídit hlavně po materiálech a metodách, které jsou dostupné. V tomto textu bychom chtěli doporučit …
Zobrazit víceZdravé klima ve škole a třídě není automatické a je třeba ho vědomě kultivovat. Součástí toho je mimo jiné upevňování hodnot otevřené demokratické společnosti, jako je …
Zobrazit vícePodle studie "Integrating Immigrant Children into Schools in Europe," zveřejněné v dubnu 2009 agenturou EACEA P9 Eurydice, se v mnoha zemích EU potřeba integrace cizinců do škol naplňuje …
Zobrazit víceFinancování asistentů pedagoga formou podpůrného opatření …
Zobrazit víceNáplň práce asistenta pedagoga vychází ze školského zákona a zákona o pedagogických pracovnících. Jedná se zejména o spolupráci s učitelem na výuce (nejen) u žáků se speciálními …
Zobrazit více