Jednorázové aktivity pro třídnické hodiny
Jedním ze základních kamenů pro výuku je bezpečné prostředí ve třídě, kde se mohou všechny děti cítit dostatečně komfortně, aby se mohly vzdělávat. To samozřejmě platí nejen pro …
Zobrazit víceJedním ze základních kamenů pro výuku je bezpečné prostředí ve třídě, kde se mohou všechny děti cítit dostatečně komfortně, aby se mohly vzdělávat. To samozřejmě platí nejen pro …
Zobrazit víceKe komplexnímu posuzování školní zralosti u vícejazyčných dětí (OMJ) patří: …
Zobrazit víceAby se žák s OMJ cítil ve své třídě vítaný a přijímaný, je důležité, aby věděl, že může bez problémů komunikovat jak se svými spolužáky, tak se svými učiteli. K tomuto cíli …
Zobrazit víceČtení a psaní jsou spojené nádoby a mnohé principy fungují velmi podobně. Chceme-li žáky vést ke skutečnému osvojení dovednosti čtení s porozuměním, nestačí říct: “Přečtěte …
Zobrazit víceV rámci výuky žáků s OMJ je stejně jako u rodilých mluvčích naším velkým cílem psaní určitých textů - ať už to jsou krátké otevřené odpovědi na otázky, referáty, seminární …
Zobrazit vícePsaní je jednou ze základních jazykových dovedností zahrnutých v popisu Společného evropského referenčního rámce (SERR), což znamená, že by si ho měl osvojovat každý, kdo studuje …
Zobrazit víceVícejazyčné dítě potřebuje podporu v běžné výuce v kmenové škole nejen v průběhu jazykové přípravy, ale ještě mnoho let po jejím ukončení. Podle odborných studií (např. teorie …
Zobrazit víceJak připravit žáky s odlišným mateřským jazykem k jednotným přijímacím zkouškám z ČJL? …
Zobrazit vícePřechod z mateřské školy do základní bývá pro vícejazyčné děti obtížný, protože se znovu dostávají do prostředí, které neznají a potřebují pomoc s orientací a s novými …
Zobrazit více