Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.
Obsahový cíl:
– Žák pojmenuje základní znaky různých typů sudokopytníků, lichokopytníků včetně jejich rozdílů a uvede zástupce
– Žák zařadí vybrané živočichy v systému živočišné říše (za pomoci tabulky či nástěnného obrazu se systémem)
Jazykový cíl:
Žák se zapojí do skupinové práce, kdy bude:
– vyhledávat informace v textu;
– společně se spolužáky vybírat 3 důležité informace (žák poslouchá názory ostatních, je vyzýván k tomu, aby řekl svůj názor, říká svůj názor);
– zapisovat tyto informace do PL;
– předávat tyto informace v jiné skupině spolužáků (interpretovat, reagovat na otázky);
– poslouchat informace od ostatních spolužáků, doptávat se, zapisovat informace.
Slovní zásoba:
sudokopytníci, lichokopytníci, vybraní zástupci, končetina, prst, kopyto, domestikované zvíře, jezdectví, čelisti, rohy, ohrožený druh, pytlák, pysk, chobot, kopýtko, rypák, lysé tělo, tlama, kly, žaludek, hrb, bachor, čepec, kniha, slez, parohy, krk, zástupce
Jazykové prostředky:
mají společné; Sudokopytníci chodí po ………… nebo ……………. prstech; Žijí v………; Mezi zástupce patří…………..; Mají…..; Základním znakem je …………….; patří do říše……………,třídy………….., řádu……………..