Posuzování školní zralosti
Přechod z mateřské do základní školy představuje v životě dítěte významnou událost. Je to období proměny – dítě se stává žákem. Tento přechod není jen formální změnou, ale …
Zobrazit vícePřechod z mateřské do základní školy představuje v životě dítěte významnou událost. Je to období proměny – dítě se stává žákem. Tento přechod není jen formální změnou, ale …
Zobrazit víceJaké mohou mít uchazeči o SŠ s nedostatečnou znalostí češtiny úpravy podmínek přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026? Pro přehlednost jsme možnosti zpracovali do grafické …
Zobrazit víceVícejazyčné dítě potřebuje podporu v běžné výuce v kmenové škole nejen v průběhu jazykové přípravy, ale ještě mnoho let po jejím ukončení. Podle odborných studií (např. teorie …
Zobrazit víceMŠMT ve spolupráci s NPI ČR vydalo metodiku pro školská poradenská zařízení týkající se poskytování podpůrných opatření pro žáky s OMJ podle § 16 ŠZ. Cílem metodického …
Zobrazit vícePro efektivní vzdělávání vícejazyčných žáků je nesmírně důležitá fungující spolupráce mezi pedagogicko-psychologickou poradnou (PPP) a základní školou. …
Zobrazit víceŽáci s odlišným mateřským jazykem (OMJ) mohou být kvůli nedostatečné znalosti či neznalosti vyučovacího jazyka považováni za žáky se speciálními vzdělávacími potřebami (SVP) …
Zobrazit vícePrvním příkladem je vietnamský chlapec v posledním roce MŠ, jenž potřebuje doporučení před nástupem do 1. ročníku ZŠ. …
Zobrazit vícePPP v Ústeckém kraji poskytuje vícejazyčným žákům podporu dle § 16 ŠZ, vyhlášky č. 27/2016 Sb. Většinou se jedná o úpravu obsahu vzdělávání (výuka ČDJ, IVP, úpravy metod a …
Zobrazit víceZpracovali jsme přehled podpůrných opatření pro děti a žáky s odlišným mateřským jazykem podle vyhlášky č. 27/2016 Sb. o vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími …
Zobrazit vícePodle vyhlášky č. 27/2016 Sb. mohou mít děti MŠ, žáci ZŠ a žáci SŠ s neznalostí či nedostatečnou znalostí češtiny jako vyučovacího jazyka přiznané podpůrné opatření 1. – 3. …
Zobrazit více