Jak připravit na JPZ
Jak připravit žáky s odlišným mateřským jazykem k jednotným přijímacím zkouškám z ČJL? …
Zobrazit víceJak připravit žáky s odlišným mateřským jazykem k jednotným přijímacím zkouškám z ČJL? …
Zobrazit vícePřechod z mateřské školy do základní bývá pro vícejazyčné děti obtížný, protože se znovu dostávají do prostředí, které neznají a potřebují pomoc s orientací a s novými …
Zobrazit víceJaké mohou mít vícejazyční uchazeči o SŠ úpravy podmínek přijímacího řízení pro školní rok 2025/2026? Pro přehlednost jsme možnosti zpracovali do grafické podoby. Podrobnější …
Zobrazit víceVícejazyčným dětem (OMJ) bývá odklad školní docházky doporučován často kvůli nedostatečné znalosti českého jazyka. Pokud je ale u dítěte zřejmá školní zralost, neměla by být …
Zobrazit víceLéo je z Kamerunu. Jeho otec žije v České republice již šest let a dlouho se snažil, aby za ním mohl přijet i zbytek rodiny. Nakonec se to podařilo a Léo společně s matkou a sestrou …
Zobrazit víceNasíma přišla se svým bratrem a jeho rodinou do ČR žádat o mezinárodní ochranu. V oblasti, ze které pochází, neměla jako dívka možnost studovat. Jediným kontaktem se vzděláním byl …
Zobrazit víceLisa přijela za rodiči až po dvou letech jejich pobytu v České republice. V Moldavsku je velká nezaměstnanost, a tak, když se objevila nabídka práce v Praze, odjel do ČR nejprve tatínek a …
Zobrazit víceMariya pochází z Arménie. Do České republiky přijela s maminkou po ukončení deváté třídy základní školy. Krátce po příjezdu se objevila v kanceláři poradenského centra s dotazem, …
Zobrazit víceTimur je z Mongolska. Do České republiky přišel ve svých 12 letech po absolvování pěti let školní docházky v Mongolsku. Neměl žádnou znalost češtiny, proto se ředitel školy rozhodl …
Zobrazit víceU Shain přijel s rodiči a pěti dalšími sourozenci do ČR před dvěma lety v rámci tzv. přesídlovacího programu. Pochází z Barmy, ale protože patří k čjinskému etniku vyznávajícímu …
Zobrazit více