Učiliště a žáci s OMJ
Jaká je situace? …
Zobrazit víceNPI ČR připravilo Krabičku první záchrany pro učitele - první dny a týdny se žákem bez znalosti češtiny ve třídě. Jedná se o praktickou příručku pro pedagogy základních škol, …
Zobrazit víceAby byli žáci s OMJ na střední škole úspěšní, potřebují specifickou podporu nás - jejich učitelů a školy, ale i rodiny a blízkého okolí. …
Zobrazit vícePřehled nástrojů, kterými lze podporovat žáky s OMJ na SŠ. Check-list, tedy odškrtávací seznam, může sloužit jako sebehodnotící nástroj pro školu, zda podporuje žáky s OMJ …
Zobrazit víceObdobí přechodu na střední školu, tedy kolem 15. roku věku, je samo o sobě velice náročné. Tito mladí lidé si teprve hledají a formují vlastní identitu, a zároveň se snaží začlenit …
Zobrazit vícePřechod na střední školu je pro každého žáka náročný: mění se místo a prostředí, kolektiv, učitelé, přístup ke studiu, přibývá praktická výuka. Kromě toho v této době …
Zobrazit víceStává se, že vícejazyčné dítě přichází v průběhu prvního či druhého stupně ZŠ a přidává se tak do již utvořeného kolektivu třídy. Každé dítě, které z jakéhokoli důvodu …
Zobrazit vícePro studenty s OMJ (ale i pro studenty s mateřským jazykem českým, kteří nastupují na naši školu nově – v průběhu školního roku, na začátku školního roku do třídy, která již …
Zobrazit víceKaždá střední škola podporuje žáky s odlišným mateřským jazykem dle vlastních možností a zkušeností. Přinášíme Vám příklady dobré praxe (nejen) středních škol, které mohou …
Zobrazit víceMnoho dětí, které přicházejí do nové země, zažívá pocit „vykořenění“. Opustily svůj jazyk, kulturu a kamarády, často i blízké příbuzné. Ocitají se v neznámém prostředí, …
Zobrazit více