Obsahový cíl:
– Žáci poznají tradiční českou kuchyni, dokáží ji stručně popsat.
– Žáci představí tradiční kuchyni své země.
– Žáci vymyslí kvíz pro ostatní spolužáky.
– Žáci poznají různé tradiční kuchyně, zároveň ale poznají konkrétní preference svých spolužáků, které se nemusejí s tradiční kuchyní shodovat.
– Žáci identifikují to, co mají společného s ostatními spolužáky.
Jazykový cíl:
– Žáci na základě porozumění textu odpovídají na otázky.
– Žáci si osvojí slovní zásobu k tématu.
– Žáci mezi sebou diskutují.
Slovní zásoba:
tradiční kuchyně, jídlo, polévka, omáčka, menu, první/druhý/třetí chod, hlavní jídlo, dezert, stravování, pokrm, knedlík, Vánoce, recept, snídaně, oběd, večeře, další jídlo a potraviny (viz slovníček)
Jazykové prostředky:
typické jsou…, prvním/druhým chodem/dezertem je…, …se obvykle skládá z…, …často/někdy/obvykle…, Moje oblíbené jídlo je…, Jeho/její oblíbené jídlo je…, Nemám rád…, Nemá rád/ráda…, V ČR mi chutná…, V ČR mu/jí chutná…, Kamarádovi doporučím naše tradiční jídlo…, Kamarád mi doporučuje tradiční jídlo (Mexika, Vietnamu)…
Výukový materiál byl vytvořen/ v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.