Obsahový cíl:
– Žáci na základě klíčových slov v textu přiřadí odborný text k vizuálu.
– Žáci si zopakují základní rysy jednotlivých skupin živočichů.
Jazykový cíl:
– Žáci si osvojí/zopakují základní slovní zásobu k tématu živočichů a jejich třídění.
– Žáci v textu hledají klíčová slova, která pak přiřazují k vizuálům.
Slovní zásoba:
savci, ptáci, plazi, obojživelníci, ryby, měkkýši, hmyz, pavoukovci, korýši, povrch těla, dýchání, končetiny, srst, ostny, kůže, tlapy s drápy, nohy s kopyty, ploutve, křídla, zobák, peří, křídla, nohy s drápy, plovací blány, plíce, nervová soustava, vyvinutý mozek, vyvinuté smysly, kostra, páteř + duté, lehké kosti, rozmnožování oboupohlavní, zástupci (včetně konkrétních zástupců), srdce 2 síně, 2 komory, rohovité šupiny, krunýř, rohovité štítky, pulec, ocásek, vajíčka, žábry, postupná proměna, jedové žlázy, ocas, trup, šupiny, ploutve, sladkovodní, mořské, dvoudílné srdce, tření, jikry, mlíčí, spirálovitá ulita, povrch těla chráněný schránkou, lastura, útrobní vak, hlavonožci, uzliny, hermafrodit, chapadla, hruď, zadeček, tykadla, složené oči, blanitá křídla, ústní ústrojí, kusadla, sosák, bodavě sací ústrojí, lízací ústrojí, vzdušnice, ne/dokonalá krunýř, klepeta, proměna, larva, kukla, hlavohruď, vnější kostra, makadla, kusadla, pavučina, plicní vaky, žebříčkovitá nervová soustava
Jazykové struktury:
sát mléko, snášejí vejce, kladou vejce, vyhřívat se na slunci, ryby se třou = množí, nemá kostru, má měkké tělo, vážka se svléká z larvy, mláďata se líhnou, rodiče je krmí, samice sedí na vejcích, staví hnízdo společně
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.