Sylaby pro kurzy ČDJ na SŠ
Představené sylaby ČDJ na SŠ slouží jako inspirace pro konkrétní obsahovou náplň kurzu češtiny jako druhého jazyka. Pořadí jednotlivých témat není striktní, ale v zásadě …
Zobrazit víceUniverzální a volnočasové aktivity, klíčové vizuály, práce s textem, další tipy
Představené sylaby ČDJ na SŠ slouží jako inspirace pro konkrétní obsahovou náplň kurzu češtiny jako druhého jazyka. Pořadí jednotlivých témat není striktní, ale v zásadě …
Zobrazit víceZnalost literárního kontextu je potřebná (nejen) pro splnění didaktického testu i ústní maturitní zkoušky z ČJL. Při výuce literárního kontextu je vhodné požívat klíčové …
Zobrazit vícePsaní slohových prací je pro žáky s OMJ velice obtížné, dovednost psaní je totiž komplexní dovednost a kontrola slohové práce pro ně bývá výzva. Vytvořili jsme odškrtávací seznam …
Zobrazit víceRozvoj psaní je pro úspěšné zvládání školní docházky klíčový. Dovednost psaní je však jedna z nejkomplexnějších, tedy nejnáročnějších, a zároveň spíše zanedbávaných …
Zobrazit víceVe spolupráci se střední školou BEAN s.r.o. jsme zpracovali adaptované pokyny BOZP pro žáky s OMJ v oboru zahradnictví. …
Zobrazit vícePro uchazeče o střední školy s odlišným mateřským jazykem jsme sepsali pár tipů, jak na didaktický test. Vizuální leták je možné vytisknout a předat žákům jako oporu, důležité …
Zobrazit víceUkázka rozehřívací aktivity, kterou je vhodné zařadit například na začátek třídnické hodiny.
Zobrazit víceUkázka rozehřívací aktivity, kterou je vhodné zařadit například na začátek třídnické hodiny.
Zobrazit vícePraktická ukázka, jak vést třídnickou hodinu, když do třídy nově nastoupil žák s OMJ. Žákům aktivita pomůže se více vzájemně seznámit, rozvíjet schopnosti neverbální komunikace …
Zobrazit vícePraktická ukázka, jak vést třídnickou hodinu, kdy chceme připravit třídní kolektiv na příchod nového žáka s OMJ. Žáci si zažijí projevy kulturních odlišností a rozvinou svou …
Zobrazit více