Opora pro tvorbu adaptačního plánu v MŠ
Tento formulář můžete využít pro tvorbu adaptačního plánu na míru vaší mateřské školy. Spíše než uniformní návod v něm naleznete otázky, které si v týmu budete klást. Na …
Zobrazit víceTento formulář můžete využít pro tvorbu adaptačního plánu na míru vaší mateřské školy. Spíše než uniformní návod v něm naleznete otázky, které si v týmu budete klást. Na …
Zobrazit víceMonitorovací plán pro děti s OMJ vytvořila paní ředitelka Hana Baštová z MŠ Ovčí Hájek. Je možné jej užívat jako alternativu PLPP v mateřských školách.
Zobrazit víceSebehodnocení je účinný, do jisté míry motivační nástroj, který vede žáky k tomu, aby mohli sledovat …
Zobrazit víceNárodní pedagogický institut (NPI ČR) vytvořil nástroj pro zjišťování úrovně znalosti češtiny jako druhého jazyka ČDJ u žáků cizinců (s OMJ) na ZŠ. …
Zobrazit víceKompletní balíček, který vyučujícím pomůže určit, jaká je jazyková úroveň na SŠ. Balíček obsahuje testy, které předkládáme žákům, a podklady pro jejich vyhodnocení. Návod, …
Zobrazit víceKurikulum češtiny jako druhého jazyka pro SŠ slouží jako opora pro ty, kteří učí ČDJ na středních školách, doučují či asistují vícejazyčným žákům. Ne vždy se totiž v této …
Zobrazit víceNa Gymnázium, Mladá Boleslav, Palackého přijali v březnu 2022 (po invazi ruských vojsk na Ukrajinu) slečnu z Ukrajiny do sexty. Vzhledem k okolnostem měla žákyně téměř nulovou znalost …
Zobrazit vícePro výuku ČDJ v rámci systému jazykové přípravy vydalo NPI ČR aktualizované Kurikulum ČDJ pro základní vzdělávání. Zahrnuje podrobně rozpracovaný vzdělávací obsah pro devatenáct …
Zobrazit vícePřehled nástrojů, kterými lze podporovat žáky s OMJ na SŠ. Check-list, tedy odškrtávací seznam, může sloužit jako sebehodnotící nástroj pro školu, zda podporuje žáky s OMJ …
Zobrazit víceZ jazykové diagnostiky pro nečtenáře je vhodné zpracovat zprávu, která může sloužit pro další nastavení jazykové podpory pro dítě s OMJ a také jako dokumentace pro vyšetření v PPP. …
Zobrazit více