Zima

Obsahový cíl:
– Žák dokáže popsat, jak vypadá zima.
– Žák se orientuje v textu.
– Žák vyhledá v textu klíčová slova a informace.
– Žák nakreslí obrázek podle zadání.
– Žák se seznámí s druhy zvířat, která můžeme v zimě potkat.
– Žák chápe význam sloves týkajících se zimního období.
– Žák ví, která zvířata může v zimě potkat a která ne.

Jazykový cíl:
– Žák dokáže pojmenovat, zapsat nová slova a spojuje je s obrázkem.
– Žák doplní slovo do věty.
– Žák říká nová slova se správnou výslovností.
– Žák vyjmenuje jednotlivé zimní měsíce.
– Žák chápe význam nových slov a umí je použít ve větě.

Slovní zásoba:
zima, listnaté stromy, jehličnaté stromy, holé stromy, mráz, sníh, rybník, řeka, led, prosinec, leden, únor, Vánoce, padá, opadají, teplota, savec, pták, stálí ptáci, liška, zajíc, jelen, veverka, sýkora, kos, vrabec, skrýš, zimní spánek, jezevec, ještěrka, had, ježek, medvěd, žába, bruslit, brusle, lyžovat, lyže, sáňkovat, sáňky, koulovat se, sněhová koule, stavět, sněhulák

Jazykové struktury:
Stromy jsou/nejsou …, … opadají/neopadají, Venku je/padá …., Rybníky/řeky zamrzají., …. patří/nepatří mezi …, … přečká/ukládá se k zimnímu spánku., slavíme Vánoce, … můžeme v zimě vidět, protože …, v zimě, … má …, proto umí …

Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.