William Shakespeare

Obsahový cíl:
– Žák zná a dokáže zformulovat základní informace o WS a jeho životě.
– Rozliší komedii a tragédii, zná další literární žánry, které WS psal.
– Zná dílo WS, dokáže ho roztřídit podle literárních žánrů.
– Používá odborný literární jazyk.

Jazykový cíl:
– Žák rozumí základní slovní zásobě k tématu.
– Dokáže formulovat vlastní postoje a zkušenosti s divadlem.
– Na základě výchozího textu dokáže odpovědět na otázky k textu, vybírá také z možností.
– Na základě výchozího textu zapisuje informace do časové osy.
– Vybírá správná slovesa do vět a převádí je do minulého času.
– Rozpozná synonyma a antonyma.
– Vyhledává konkrétní slova v textu, dokáže je poté vhodně použít v kontextu.
– Tvoří myšlenkovou mapu k WS.
– Používá odborný literární jazyk.

Slovní zásoba:
Divadlo, divadelní hra, dialog, monolog, jeviště, hlediště, herec, herečka, masky, potlesk-tleskat, optimismus, pesimismus, básník, zpěvák, drama, komedie, tragédie, dramatik, historická hra, sonet, báseň, jednota místa, času a děje, kočovný divadelník, částečný vlastník, společnost, dílo, námět z minulosti/antiky, romance, pohádková hra, (názvy her WS), socha, rodný dům, hrob, řeka

Jazykové prostředky:
dochovalo se; přeloženo do…; psal…; vyhořelo; narodil se; zemřel; je považován; se dělí; zpracovával; smiřuje se se životem; dostal se; čerpal; studoval; oženil se; odešel; vytvořil; žil; připojil se; porušil

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.