Následující materiály byly použity ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school. V tomto projektu se žáci učí různé předměty na konkrétních tématech. Následující materiály na sebe navazují a tvoří jeden tematický celek (chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku z hlediska státního uspořádání).
Další materiály z celku „chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku“:
Habsburská monarchie, České národní obrození, Rakousko-Uhersko a 1. světová válka, T. G. Masaryk a vznik samostatného Československa, Česká republika, Vývoj Českých zemí – Opakování.
Obsahový cíl:
– Žák pochopí a popíše období českého národního obrození.
Jazykový cíl:
– Žák si doplňuje slovní zásobu (spojuje slova s obrázky).
– Žák na základě textu odpovídá na otázky.
– Žák doplňuje vhodná slovní spojení do textu.
– Žák doplňuje myšlenkovou mapu k českému národnímu obrození.
Slovní zásoba:
České národní obrození, věda, historie, literatura, národní divadlo, spisovatel, divadelní hra, hnutí, České země, Habsburská monarchie, čeština, společenský, kulturní, vědecký a politický život, veřejná sbírka, soubor balad, původní divadelní hry českých spisovatelů
Jazykové struktury:
…bylo hnutí lidí, …byly součástí…, cílem ČNO bylo dostat…, mluvilo se zde…, začala vznikat nová česká slova, začali se zajímat o…, díky veřejné sbírce bylo postaveno ND, mohly se hrát hry, v závěru…, začali psát…, napsal…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.