Následující materiály byly použity ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school. V tomto projektu se žáci učí různé předměty na konkrétních tématech. Následující materiály na sebe navazují a tvoří jeden tematický celek (chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku z hlediska státního uspořádání).
Další materiály z celku „chronologie vývoje Českých zemí od Habsburské monarchie po Českou republiku“:
Habsburská monarchie, České národní obrození, Rakousko-Uhersko a 1. světová válka, Česká republika, Vývoj Českých zemí – Opakování.
Obsahový cíl:
– Žák stručně popíše vznik samostatného Československa (kdy a jak se to stalo).
– Žák zná osobnost T.G. Masaryka.
– Žák je schopen chronologicky vyjmenovat vývoj českých zemí od českého království do období tzv. První republiky.
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje slovní zásobu k vysvětlení.
– Na základě porozumění textu žák odpovídá na otázky.
– Žák vyhledává slovní spojení v textu, následně vymýšlí příklady dalšího možného použití sloves.
– Žák doplňuje správná substantiva do textu, přičemž je převádí do správného tvaru.
– Žák vytváří myšlenkovou mapu na osobnost T.G. Masaryka.
– Žák s pomocí tvoří pravdivé věty o vývoji českých zemí.
Slovní zásoba:
Tomáš Garrigue Masaryk, samostatné Československo, porážka, pedagog, politik, filozof, autonomie, sociální otázky, volební právo, pracovní doba, přezdívka, titul, manifestace za svobodu a demokracii, rozpadnutí, prezident, profesor, univerzita, pohřeb, České země, Habsburská monarchie, Rakousko-Uhersko, První republika, České království
Jazykové struktury:
…vyhrály, …byly poraženy, …znamenala…, byla vytvořena…, trvala…, prezidentem se stal…, …přijal jméno, pracoval jako…, bránil…, studoval…, zajímal se o…, podporoval…, měl přezdívku/oficiální titul…, pohřeb byl manifestací…, byl navržen na cenu…, …změnila se na… vzniklo…, staly se součástí…, rozpadlo se, …se nazývá…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.