Obsahový cíl:
– Žák rozumí, co je pohyb těles a rozliší základní druhy pohybu.
– Žák rozliší, kdy je těleso v klidu a kdy v pohybu.
– Žák správně označuje druhy pohybu.
– Žák popisuje trajektorie pohybů.
– Žák shrnuje základní informace k tématu.
Jazykový cíl:
– Žák popisuje různé pohyby, formuluje vlastní věty.
– Žáci diskutují nad příkladem.
– Žák doplňuje slova do textu.
– Žák spojuje slova s jejich vysvětlením, popisuje obrázky.
– Žák vyhledává odpovědi v textu.
– Žák hledá a doplňuje synonymické fráze.
– Žák spojuje slova, která spolu souvisí, do myšlenkové mapy.
– Žák přiřazuje konkrétní slova ke slovním druhům.
Slovní zásoba:
otáčet se, křivka, posouvat, klid, ohýbat se, zatáčka, posun, přímka, trajektorie, těleso, přímočarý, složený, otáčivý, křivočarý, točna, křivý, klidný, rovně, křivě, uklidnit se, složit, skládat, posuvný, osa, kružnice, posunout, kruh, trajekt, kruhový, hýbat se, ohyb, rovné, střed, kruhově, pohybovat se, pohyblivý, středně, klidně, dráha, rovnoměrný, nerovnoměrný
Jazykové prostředky:
těleso je v pohybu, když se hýbe, těleso je v klidu, když se nehýbe, … je, když těleso mění polohu vzhledem k jinému tělesu, když se poloha vzhledem k jinému tělesu nemění, je těleso …, … může být současně vzhledem k jednomu tělesu v klidu a v pohybu vzhledem k jinému tělesu, získáš trajektorii pohybu, označuje se/označujeme jako …, podle tvaru trajektorie …, dělíme pohyb na…, všechny body tělesa…, pohybují se po stejné trajektorii, …je v pohybu vzhledem k…, …dělíme na…, …leží v ose otáčení, …jsou složeny z…, …mění polohu
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.