Ve školní jídelně

Materiál je určen do výuky ČDJ pro pokročilejší žáky a studenty s OMJ na 2. stupni ZŠ (minimálně na úrovni A2).

Obsahový cíl:
– Žák vyjmenuje a pojmenuje tradiční česká jídla.
– Žák umí určit, čeho je více a čeho je méně.

Jazykový cíl:
– Žák používá slova (podstatná a přídavná jména) v patřičném pádě (2., 4., 7. pád).
– Žák si umí říct, které jídlo mu chutná a které ne, čeho chce více/méně.

Slovní zásoba:
bramborový salát, svíčková, smažený, kapr, knedlíky, ovocné knedlíky, maso, vepřové, hovězí, kuřecí, sladké, slané, nápoj, pivo, vepřo-knedlo-zelo, zelí, polévka, rizoto, cukr, omáčka, polévka, čočka, kaše, šodó, cukr, kompot, brambory, rýže, těstoviny, šťáva, více, méně, hodně, málo, krupicová kaše, salát, čočka, špenát, vejce, hrachová kaše, párek, francouzské brambory, bramborové knedlíky, cibulka, chutnat, nechutnat, guláš, kuchyně, italská, vietnamská, francouzská, česká, čínská, ruská, ukrajinská, španělská, mexická, indická

Jazykové struktury:
Chci víc…, Chci míň…, Chci…s…, Chci…bez…, Chtěla bych…bez…, Chutná mi…, Nechutná mi…, Mám rád…

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.