Obsahový cíl:
– Studenti se seznámí se zařízeními GPS a fenoménem geocachingu.
– Studenti budou pracovat s mapou světa, používat zeměpisnou síť a znát příslušné zeměpisné pojmy.
– Studenti se naučí určovat zeměpisné souřadnice.
Jazykový cíl:
– Studenti porozumí nové terminologii v daném tématu.
– Studenti pracují s krátkým dialogem a odpovídají na otázky.
– Studenti tvoří věty pomocí jednoduchých frází.
Slovní zásoba:
turistická GPS do ruky, GPS navigace do auta, GPS hodinky, GPS na kolo, keška, krabička, zeměpisné souřadnice, poledníky, rovnoběžky, zeměpisná síť, stupeň, minuta, vteřina, rovnoběžné/ svislé čáry, zeměpisná šířka, zeměpisná délka, severní a jižní polokoule, východní a západní polokoule, rovník, jižní pól, severní pól, nultý poledník
Jazykové prostředky:
jaké GPS souřadnice má…, kolik kilometrů…, kolik metrů nad mořem…, šel do kopce/z kopce/ nahoru/dolu…, nejdříve/ potom / pak/ nakonec…, vyber kešku, zapni navigaci, jdi a hledej, najdi kešku, napiš jméno logbooku, rovnoběžné čáry / svislé čáry se nazývají…, … tvoří zeměpisnou síť, zeměpisné souřadnice se jmenují…, rovník rozděluje Zemi na …, nultý poledník rozděluje Zemi na…, … má zkratku…, rovník prochází…, určete polohu, … má zeměpisnou polohu … severní/ jižní šířky a … východní/ západní délky
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.