Obsahový cíl:
– Studenti získají informace o lidské kostře a vybraných lidských orgánech.
– Studenti dokáží popsat jejich stavbu, funkci a kde v těle se nachází.
Jazykový cíl:
– Studenti pracují s krátkými texty a rozšiřují si slovní zásobu.
– Studenti používají jednoduché fráze a akademický jazyk pro popis jednotlivých orgánů.
Slovní zásoba:
kost, kostra/ osová kostra/ kostra končetin, horní a dolní končetiny, chrupavka, vaz, sval, lebka, páteř, hrudník, kloub, čelist, žebro, ramenní kloub, lopatka, pažní kost, obratel, hrudní kost. páteř, loketní kost, vřetenní kost, zápěstí, články prstů, pánevní kost, stehenní kost, kolenní kloub, holenní kost, lýtková kost, kotník, břišní dutina, lebeční dutina, chránit/ochrana, funkce, opora/ opěrný systém, vývoj, pohyb, vitamíny, hormony, živiny, kyslík, minerální látky, vápník, fosfor, železo, vývoj/ vyvíjet se, orgán, hrudní koš, krev, krevní plazma, moč, nervy, mozek, srdce, plíce, žaludek, játra, ledviny, střeva, části orgánů, zdravý / nezdravý, slovesa: pumpovat, roznášet, dýchat, vdechovat / vydechovat, čistit/ filtrovat/detoxikovat, řídit/ kontrolovat, rozmělňovat/rozmixovat, chemicky rozkládat.
Jazykové struktury:
člověk má…, kostra se dělí na…, kosti jsou spojeny…, největší je …, … se skládá z…, … patří do …, … je opora lidského těla, kosti podpírají a pomáhají …, … chrání … , kosti spolu se svaly a klouby umožňují pohyb, … se vytváří krev, v kostech jsou minerální látky, … se nachází v…, je uložený v …, části … jsou …, funkce … je …, … funguje jako …, … potřebujeme k …, … tvoří …
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.