Obsahový cíl:
– Žák rozdělí látky dle jejich složení.
– Žák popíše pohyb částic a síly působící na částice v látkách.
– Žák podle skupenství rozliší pevné, kapalné, plynné látky a plazmu, přiřadí k nim příklad.
– Žák rozezná strukturu a vlastnosti látek pevných, kapalných, plynných a plazmy.
Jazykový cíl:
– Žák doplňuje odbornou slovní zásobu.
Na základě porozumění textu žák:
– doplňuje diagram,
– odpovídá na otázky k textu,
– spojuje části vět,
– označuje správné obrázky,
– označuje ne/pravdivé výroky,
– opravuje chyby ve větách,
– třídí vlastnosti látek do tabulky.
Slovní zásoba:
Látka, struktura, vlastnosti, atom, pevná/kapalná/plynná látka, kapalina, plyn, plazma, krystal, molekula, jádro, elektronový obal, proton, neutron, přitažlivé/odpudivé síly, částice, těleso, skupenství/stav, krystalické/amorfní látky, tvar, objem, vodorovná hladina, rozpínavý, stlačitelný, iont
Jazykové struktury:
…dělíme na…, …se skládají/skládá z…, …se pohybují, mezi…působí…síly, …přitahují/odpuzují…, …kmitají, …nepřesouvají se, (snadno/těžko) ne/mění svůj tvar/objem, …rozdělujeme na…, …ne/jsou pravidelně uspořádány, …vytváří/vytvářejí…, …po sobě klouzají, při…teplotě se mění na…, …se volně pohybují…, …jsou rozpínavé/stlačitelné/krystalické/amorfní/tekuté…
Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.