Obsahový cíl:
– Žák se na základě četby úryvku seznámí s dramatem R.U.R. Karla Čapka.
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky k němu a vyvozuje některé literární pojmy.
– Žák se seznámí s literárními druhy.
– Žák rozezná lyriku od epiky na jednoduchých příkladech.
– Žák zná základní charakteristické rysy dramatu a některá jména známých dramatiků.
– Žák vyplní formuláře: žádost o udělení patentu a žádost o uvolnění z výuky.
Jazykový cíl:
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky.
– Žák doplňuje spojovací výrazy do neúplných vět.
– Žák na základě porozumění textu a znalostí vybírá správná slova do vět.
– Žák vyplní formuláře: žádost o udělení patentu a žádost o uvolnění z výuky.
Slovní zásoba:
vynález/ce, robot, leták, továrna, výrobna, kurzíva, scénické poznámky, postava, divadelní hra, monolog, dialog, jednání, scény, repliky, vypravěč, tragédie, komedie, literární druhy, lyrika, epika, drama, děj, žádost o udělení patentu/uvolnění z výuky, jméno, datum, adresa, podpis
Jazykové struktury:
je to napsáno v…, …varuje před…, …vynalezl…, žádám vás tímto o…., důvodem je…, děkuji za kladné vyřízení, s pozdravem…, nakonec…, …i když…, …ale…, …a tak…, …potom…, …po němž…, …aby…, …který/á…
Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.