Obsahový cíl:
– dítě porozumí vyprávění a výstavbě příběhu
– dítě si osvojí nebo upevní slovní zásobu
– v kontextu a díky zážitku si zapamatuje některá slova y ypsilon v kořeni (vyjmenovaná nebo příbuzná)
Jazykový cíl:
– dítě pochopí v kontextu význam slov, která mají ypsilon v kořeni (vyjmenovaná a příbuzná)
Slovní zásoba:
– v jednodušší verzi dítě užívá pouze slova z běžné slovní zásoby;
Myš, myslet, sýr, výborný, umýt, mýdlo, myslivec, bylina, bylinný, sýček, sysel, kobyla
– ve složitějším textu jsou slova vyskytující se ve vyjmenovaných slovech, která ale běžně nepoužíváme
Ochomýtat, pysk, Vypadat, ptakopysk, klopýtnout, smyčec, lýtko, nachomýtnout, lýkožrout, vysvětlit babykový, vydří , rozdmýchat, syčet
Jazykové struktury:
Jít kolem; jet kolem; myslet si, že; vypadat jako; dobře to dopadlo; raději; nevím, co mám dělat; prosím vás, můžete mi dát…
Materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.