Sebehodnocení je účinný, do jisté míry motivační nástroj, který vede žáky k tomu, aby mohli sledovat
pokroky, kterých ve výuce dosáhli.
Sebehodnocení by mělo být pravidelnou součástí výuky, ale záleží na nás, jak si práci s ním nastavíme – zda
mu budeme věnovat nějaký konkrétní den v týdnu nebo k němu dáme žákům prostor vždy po dokončení
lekce či tématu.
Toto sebehodnocení zahrnuje jednoduše položené otázky z učiva, které už bylo probráno. Na otázky žák
odpovídá tím, že stupnici 0 – 100 % vybarví podle toho, jak si myslí, že umí na položenou otázku odpovědět.
Po vyplnění sebehodnocení přidá vyučující svůj komentář, který by měl obsahovat sdělení, jak vidí žáka on.
Osobně laděný komentář, kde žáka oslovíme jménem, na něj bude působit přívětivěji. Kromě písemného komentáře od
vyučujícího je také přínosné, když si s žákem mohou sednout a probrat, jakých úspěchů žák dosáhl a kde je
ještě možné se zlepšit.
Náš příklad sebehodnocení můžete upravovat dle vlastních okruhů či témat výuky nebo i rozšiřovat, podle
toho, jak daleko jsou vaši žáci, nebo podle jejich jazykové úrovně.