Platforma PPP: Zjišťování jazykové úrovně u dětí s neznalostí češtiny a jejich podpora při podezření na přidružené SVP

Jak správně vyhodnotit úroveň jazyka u dítěte s nedostatečnou znalostí češtiny ve věku docházky do mateřské školy nebo u nečtenářů na základní škole? Jaká je praxe při rozpoznávání, zda dítě s nedostatečnou znalostí češtiny potřebuje pouze jazykovou podporu, nebo má i jiné speciální vzdělávací potřeby?

datum: 15. října 2025, 15:00–17:00
místo: on-line, platforma ZOOM
kontakt: Gabriela Srchová, gabriela.srchova@meta-ops.cz
cena: zdarma

Toto setkání představí nástroje a postupy, které lze využít při zjišťování jazykové úrovně u vícejazyčných dětí v předškolním a mladším školním věku. Současně se zaměříme na to, jak se v praxi daří rozlišovat jazykovou bariéru od možných přidružených SVP (např. oslabení pozornosti, vývojové poruchy řeči, kognitivní oslabení) a jak v tomto ohledu probíhá spolupráce mezi mateřskými a základními školami a pedagogicko-psychologickými poradnami.

Účastníci získají:

  • povědomí o nástrojích (pedagogické) diagnostiky pro určení jazykové úrovně češtiny u vícejazyčných dětí předškolního a mladšího školního věku
  • informace o pomůckách a materiálech pro jazykový rozvoj u dětí v předškolním a mladším školním věku
  • osvědčené praktické tipy a postupy při podezření na přidružené SVP u vícejazyčných dětí
  • prostor pro sdílení zkušeností a dotazů z praxe.

Setkání je určeno pro pracovníky pedagogicko-psychologických poraden a speciálně-pedagogických center.

 

Projekt je realizován za finanční podpory nadačního fondu Abakus.