Metodický list pro práci s knihou rozvíjející emoční inteligenci dětí.

Pojďme společně s dětmi a vílou Evelínkou uklidit půdu, kam někdo zavřel její kamarády, protože se na ně nechtěl dívat. Víla Evelínka si posvítí na jejich negativní emoce a podpoří ty pozitivní. Čeká nás osm emocí se svými zvířecími představiteli, např. zde máme vzteklého krokodýla či odvážného lva.
Kniha je bohatě ilustrovaná, doplněná jednoduchými básničkami a krátkým textem, především otázkami k zamyšlení a rozhovoru s dětmi o každodenních situacích a o jejich prožívání a pocitech. Představení jednotlivých emocí tak můžou lehce porozumět i děti s omezenou znalostí češtiny.
Cílová skupina: MŠ – žáci 1. stupně ZŠ; začátečníci, mírně pokročilí i pokročilí
Obsahový cíl:
- žák rozvíjí a zvyšuje svou emoční inteligenci,
- žák rozumí (snaží se porozumět) emocím u sebe i druhých,
- žák zvládá (učí se zvládat) náročné situace,
- žák rozvíjí empatii a sebereflexi.
Jazykový cíl:
- žák si upevní slovní zásobu zvířecích představitelů, spojuje varianty slov (lev – lvíček),
- žák pojmenovává emoce (vztek, smutek, radost, strach, svědomí, odvaha, závist, láska),
- žák ve větách popisuje situace na obrázcích,
- žák vyhledává slova a texty v knize,
- žák používá slova ve větách,
- žák rozvíjí slovní zásobu o synonymická vyjádření sloves (př. rozzlobilo – rozhněvalo – naštvalo),
- žák třídí slova do vybraných slovních druhů.
Literatura: Romana Suchá: Pocity máš i ty. Praha: Portál, 2025 (Ilustrace: Jakub Cenkl)
Autorka: Zuzana Pourová, 2025