Trauma informovaný přístup v pedagogické práci
Se zkušeností migrace se mohou pojit náročné a traumatizující zkušenosti. Zvláště u rodin migrujících z politických nebo náboženských důvodů, nebo kvůli válečným konfliktům. …
Zobrazit víceMetodické texty k začleňování a vzdělávání vícejazyčných dětí a žáků rozdělené podle dílčích témat. Vyberte si jeden nebo více tematických štítků pro oblast Vašeho zájmu.
Se zkušeností migrace se mohou pojit náročné a traumatizující zkušenosti. Zvláště u rodin migrujících z politických nebo náboženských důvodů, nebo kvůli válečným konfliktům. …
Zobrazit víceTak jak se všichni učíme mateřský jazyk, musí se žáci s OMJ naučit, jak správně a vhodně používat i svůj druhý jazyk, tj. češtinu. Přestože proces učení jazyku může být …
Zobrazit vícePodle B. A. Mohana (1986) i dalších vědců, zabývajících se výukou žáků s odlišným mateřským jazykem (OMJ, v orig. ESL nebo EAL), je pro efektivní jazykový rozvoj, zapojení do výuky …
Zobrazit víceV březnu 2020 všechny školy zaskočilo náhlé uzavření a přechod na online výuku. V té době na to nebyl připravený snad nikdo. Na podzim téhož roku už se ale školy dostatečně …
Zobrazit víceJe třeba si uvědomit, že rodilý mluvčí nahlíží na svůj mateřský jazyk jinak než ten, pro koho je tento jazyk cizím/druhým jazykem. Stejně tak se liší i výuka češtiny pro cizince a …
Zobrazit víceAdaptace a úspěšné začlenění do třídního kolektivu je výzvou pro každého nově příchozího (nejen) vícejazyčného žáka či studenta. Jak mu v této situaci nejlépe pomoci? …
Zobrazit víceMédia jsou dnes již nedílnou součástí našeho každodenního života, jsou pro nás hlavním zdrojem informací a zkušeností. Média pro nás mají čím dál větší socializační …
Zobrazit vícePřinášíme vám zkušenost jedné základní školy z Helsinek, která usiluje o vícejazyčné a multikulturní školní prostředí. Zprostředkovala ji odborná pedagožka Leeni Siikaniemi z …
Zobrazit více