Obsahový cíl:
Žák:
– se zamýšlí nad významem a přínosem stromů pro život.
– se na základě četby úryvku seznámí s dějem knihy Muž, který sázel stromy.
– vyhledává další informace o knize.
– diskutuje se spolužáky a domýšlí pokračování příběhu.
– zná základní charakteristické rysy povídky a románu a některá jména známých spisovatelů tvořících tyto žánry.
– najde společné a rozdílné rysy povídky a románu.
– zařadí uvedenou knihu podle rysů do žánru.
– pojmenuje jednotlivé části formálního dopisu stížnosti.
Jazykový cíl:
Žák:
– na základě porozumění textu odpovídá na otázky.
– skloňuje podstatná jména podle kontextu vět.
– na základě poslechu doplňuje slova do úryvku.
– na základě vzoru a opory ve frázích napíše vlastní stížnost.
Slovní zásoba:
strom, poutník, pastýř, vypravěč, autor, povídka, román, prozaický-próza, epický žánr, děj/ové linie, postavy, stížnost, místo, datum, podpis, příloha, adresa, příjemce, odesilatel, předmět oslovení pozdrav, jednorázové plastové nádobí, tříděný odpad, kontejner, třídění plastů, neekologický
Jazykové struktury:
putuje, pase, sázel-vysázel, vyvíjí se, je/má…, …psali např…, choval…, Vážený pane…, nebyly k dispozici…, válely se…, dovoluji si tímto upozornit na…, uskutečnila se…, …nezajistil úklid…, …je vizitkou…, žádám Vás tímto o…, doufám v kladné vyřízení stížnosti, s pozdravem…
Výukový materiál byl použit ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Don´t give up.