Houby

Obsahový cíl:
– Žák popíše stavbu houby.
– Žák rozezná rourkaté houby od lupenatých.
– Žák pracuje s atlasem hub, hledá podle obrázku názvy hub, zjišťuje informace o konkrétních houbách.
– Žák třídí houby dle jedlosti.

Jazykový cíl:
– Žák si doplňuje slovní zásobu k tématu.
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky.
– Žák třídí houby dle jedlosti, používá frázi …patří mezi…
– Žák s pomocí frází popisuje konkrétní houby.

Slovní zásoba:
houba, organismus, stélka, houbová vlákna, podhoubí, plodnice, výtrusy, lupenaté – lupeny, rourkaté – rourky, klobouk, bedly, muchomůrky, hřiby, křemenáče, cizopasné, paraziti, hniložijné, třeň, jedlé, nejedlé, jedovaté, smrtelně jedovaté

Jazykové struktury:
…se rozmnožují…, …dělíme na…, …tvoří…, …najdeme na…, …patří mezi …houby, … patří mezi…, … má…., … se skládá z…, … je…

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.