Komunikační karty

denni_rezim2

Komunikační kartičky jsou užitečným nástrojem pro děti, které mají potíže s verbální komunikací, zejména pro vícejazyčné děti. Pomáhají dětem vyjádřit základní potřeby (např. jídlo, pití, toaleta) a pocity (veselý, smutný, unavený), což zlepšuje jejich schopnost komunikace a předchází frustraci z nedorozumění. Tento vizuální nástroj usnadňuje učitelům rychle pochopit, co dítě potřebuje, aniž by bylo nutné zvládat složitý jazykový dialog.

Soubor obrázků k dennímu režimu v MŠ slouží k tomu, aby vícejazyčné děti lépe porozuměly struktuře dne a věděly, co je čeká. Obrázky mohou znázorňovat různé činnosti, jako je hraní, oběd, odpočinek nebo příprava na zahradu, čímž dětem pomáhají s orientací v prostředí mateřské školy a podporují jejich pocit jistoty a stability.

Materiál od autorky Terezy Šajnerové vznikl v rámci projektu Čeština na druhou! (reg. č. CZ.07.4.68/0.0/0.0/19_069/0001413), který je financován Evropskou unií v rámci Operačního programu Praha – pól růstu ČR.

Na začátku školního roku 2023/2024 byla v některých mateřských školách spuštěna pilotáž zaměřená na používání komunikačních kartiček a obrázků denního režimu. Proto jsme připravili DOPORUČENÍ, jak ve své třídě můžete využívat komunikační karty organizace META o. p. s.