Obsahový cíl:
– Žák se seznámí s úryvkem z díla Mary Shelley: Frankenstein.
– Žák urči formu vypravěče díla.
– Žák pozná žánr horor, dokáže k němu uvést příklady ze známých filmů.
– Žák porozumí útvaru popis osoby, vymýšlí možná slova použitelná při popisu.
– Žák popíše svého kamaráda.
Jazykový cíl:
– Žák na základě videa předvídá a odhaduje děj díla.
– Žák na základě porozumění textu odpovídá na otázky a doplňuje slova do vět.
– Žák doplňuje potřebnou slovní zásobu.
– Žáci diskutují o žánru horor.
– Žák při popisu třídí adjektiva ke správným podstatným jménům.
– Žák popisuje svého kamaráda.
Slovní zásoba:
přístroj, netvor, vodový, vrásčitý, přísný, ošklivý, ohavný, literární postava, perla, vypravěč, ich-forma, er-forma, kůže, vlasy, rty, žíly, svaly, vlasy, oči, pokožka, řečnická/rétorická otázka, horor, strach, děs, žánr, popis, popis osoby, hranatý, štíhlá, orlí, těsné, špičaté, úzké, rozcuchané, velký, bledý, hluboké, pohodlné, kudrnaté, hubená, černé, oficiální, velké, modré, rovné, vysportovaná, tmavé, křivé, dlouhé, krátké, blonďaté, oválný, rovné, vysoká, volné, hnědé, atletická, rovný, malá, špičatý, pihovatý, bílé, sportovní, křivý, barevné, zkažené, široký, široká, vytahané, široké, kulatý, moderní, malé, zrzavé, čisté, rty, ruce
Jazykové prostředky:
…měl/má… vlasy/oči/postavu/vlasy/obličej/rty…, přes kterou byly vidět…, …byl ošklivý/ohavný, chtěl oživit…, bál/a jsem se, smál/a jsem se, lekl/a jsem se, radoval/a jsem se, vyvolat pocit strachu a děsu, …se jmenuje…, …nosí…
Před prací se samotným pracovním listem je pro žáky s OMJ (dle jejich jazykových dovedností) třeba procvičit lehčí slovní zásobu (viz kartičky níže).