Optika

Obsahový cíl:
– Žák identifikuje zdroje světla a popíše jeho šíření.
– Žák předpoví šíření světelného paprsku na rozhraní optických prostředí.

Jazykový cíl:
– Žák používá slova (podstatná a přídavná jména) v patřičném pádě (2., 4., 7. pád).
– Žák na základě textu doplní tabulku, popíše obrázek.

Slovní zásoba:
světlo, zdroj světla, optické prostředí, šíření světla, paprsek, světlo, šířit se, procházet přes, žárovka, svítit, odrazit se, lámat se, dopadat, zrcadlo, rozhraní

Jazykové struktury:
Optika je…, Světlo se šíří…, Zdrojem světla je…, Paprsek prochází přes…, Paprsek se odráží od/do…, Paprsek se láme do…, Optické prostředí je…, Hustší optické prostředí znamená, že…, Řidší optické prostředí znamená, že…, Optické rozhraní je…, Kolmice dopadu je…

Výukový materiál byl vytvořen v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR. Použitý byl ve třídě připravující budoucí středoškoláky v projektu Click with school.