Podzim

Obsahový cíl:
– Žák vyjmenuje podzimní měsíce
– Žák charakterizuje dané roční období
– Žák pozná ovoce a zeleninu, které se sklízejí na podzim
– Žák na základě textu samostatně nakreslí obrázek s podzimní tématikou

Jazykový cíl:
– Žák je na základě kontextu schopen pochopit význam nových slov a spojit slova opačného významu
– Žák správně přepíše slova z textu
– Žák je schopen samostatně pracovat na základě psaných instrukcí
– Žák zná správné tvary pro názvy podzimního ovoce a zeleniny

Slovní zásoba:
Jaro, léto, podzim, zima, září, říjen, listopad, příroda, listy, strom, prší, déšť, vítr, fouká, ovoce, zelenina, obilí, mrkev, celer, petržel, brambory, zelí, česnek, řepa, hrušky, švestky, jablka

Jazykové prostředky:
Na podzim …, … vychází a zapadá, … padá, … opadává, delší/kratší, teplejší/chladnější, … dozrává, sklízíme …, je chladno, fouká vítr, prší, … je ovoce, … je zelenina

Materiál byl upraven v rámci projektu „Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci II“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR.