Prvním příkladem je vietnamský chlapec v posledním roce MŠ, jenž potřebuje doporučení před nástupem do 1. ročníku ZŠ.
Druhým příkladem je arabsky hovořící chlapec 3. třídy, který má kromě nedostačené znalosti češtiny má diagnostikované ADHD s projevy hyperaktivity, nepozornosti a impulzivity. Doporučeny jsou zejména IVP, úprava obsahu vzdělávání, asistent pedagoga, předmět speciálně pedagogické péče.
Třetím příkladem je doporučení, které bylo vytvořeno pro dívku (mluvící španělsky) z 5.třídy. Dívka již chodila do české školy, ale neměla žádná PO. Při přestupu na novou školu, maminka požádala PPP o přezkoumání a doporučení AP. Podle tohoto vzorového Doporučení (velmi podrobného), pak škola vytvořila IVP a zajistila AP pro dívku.
Čtvrtým příkladem je ukrajinský žák. Studuje v 9. třídě a chystá se k přijímacím zkouškám na SŠ. Od 5. třídy dostával jazykovou podporu, i tak je ale jeho čeština na akademické úrovni nedostatečná. Mimo jiné je doporučena pedagogická intervence a zpráva obsahuje doporučení pro budoucí SŠ.