Školní pomůcky

Následující materiál můžete používat od 2. třídy. Obsahuje základní slovní zásobu a jazykové učivo ke komunikačnímu okruhu ze školního prostředí – školní pomůcky. Je vhodný jako odrazový můstek do začátků.

___Obsahový cíl:___
• Žák vyjmenuje a pojmenuje školní pomůcky.
• Žák vyhledá v textu klíčová slova a informace a doplní text, odpoví na otázky.
• Žák popíše obrázek, vybarví podle zadání.
• Žák vyluští křížovku, osmisměrku.
• Žák spojí větu s obrázkem dle významu.

___Jazykový cíl:___
• Žák pojmenuje a zapisuje nová slova a spojí je s obrázkem (významem).
• Žák použije slovo (školní pomůcku) ve větě (školní instrukci).
• Žák k sobě přiřadí slovo napsané malým tiskacím písmem, velkým tiskacím a vázaným písmem.
• Žák ze slabik složí slova, rozlišuje slova dvojslabičná, trojslabičná a čtyřslabičná.
• Žák rozlišuje měkké a tvrdé hlásky, do známých slov doplňuje i, í, y, ý.
• Žák do známých slov doplňuje u, ú, ů a další písmena.
• Žák do slov doplňuje diakritiku.

___Slovní zásoba:___
školní pomůcky, kniha, sešit, pero, tužka, pastelka, nůžky, lepidlo, taška, propiska, papír, blok, pravítko, trojúhelník, guma, fixa, ořezávátko, štětec, penál, přezůvky, svačina, úkol, učebnice, notýsek, slovníček; dvojslabičné slovo, tříslabičné slovo, čtyřslabičné slovo, tvrdé Y, měkké I, Ú s čárkou, Ů s kroužkem, čárka, kroužek, háček

___Jazykové struktury:___
To je/jsou …, Paní učitelko, omlouvám se, nemám/zapomněl/a jsem …, Na lavici je/jsou …, Tady je/jsou …; Zavřete knihy. Přepište do sešitu. Piš perem. Nakresli tužkou. Vybarvi pastelkou. Máš nůžky? Máš lepidlo? Ukliď do tašky. Piš propiskou. Napiš to na papír. Namaluj do bloku. Narýsuj podle pravítka. Použij trojúhelník. Půjč mi, prosím, gumu. Podtrhni fixou. Půjč mi, prosím, ořezávátko. Maluj štětcem. Ukliď do penálu. Vezmi si přezůvky. Sněz si svačinu. Napiš úkol. Otevři si učebnici. Podej mi notýsek. Zapiš do slovníčku.; Po … se píše tvrdé Y / měkké I.

_Výukový materiál byl upraven v rámci projektu „__Využití e-learningu a elektronických výukových materiálů při práci s žáky cizinci__“, který je spolufinancován z prostředků Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy ČR._