Čeština a jiné jazyky
Když učíme cizince češtinu jako cizí jazyk, zabýváme se češtinou a českým jazykovým prostředím, nikoli jeho mateřským jazykem a zemí původu naších žáků. Více o specifikách …
Zobrazit víceKdyž učíme cizince češtinu jako cizí jazyk, zabýváme se češtinou a českým jazykovým prostředím, nikoli jeho mateřským jazykem a zemí původu naších žáků. Více o specifikách …
Zobrazit vícePodle studie "Integrating Immigrant Children into Schools in Europe," zveřejněné v dubnu 2009 agenturou EACEA P9 Eurydice, se v mnoha zemích EU potřeba integrace cizinců do škol naplňuje …
Zobrazit víceFinancování asistentů pedagoga formou podpůrného opatření …
Zobrazit víceNáplň práce asistenta pedagoga vychází ze školského zákona a zákona o pedagogických pracovnících. Jedná se zejména o spolupráci s učitelem na výuce (nejen) u žáků se speciálními …
Zobrazit víceDítě, které bylo vytrženo ze svého přirozeného prostředí a od svých blízkých a kamarádů, potřebuje v novém prostředí znovu tzv. zakořenit, znovu navázat kontakty, znovu najít samo …
Zobrazit víceNástup nového vícejazyčného dítěte do školy je náročný nejen pro samotné dítě, ale také pro učitele a třídní kolektiv. Vše můžeme usnadnit tím, že se na příchod dítěte …
Zobrazit víceKomunikace a spolupráce školy s rodiči je nezbytná pro efektivní vzdělávání a výchovu všech dětí. U rodičů vícejazyčných dětí a žáků (OMJ) to platí dvojnásob. Komunikace s …
Zobrazit víceInkluzivní vzdělávání znamená spravedlivý a rovný přístup ke vzdělávacím příležitostem pro všechny děti bez výjimky. Je kladený důraz na solidaritu, pospolitost, spolupráci a …
Zobrazit více